Alla inlägg under juni 2010

Av Silly - 9 juni 2010 00:01

Pyttefjanten skäller på alla hundar hon möter. Matte tycker det är pinsamt. Hon hittade denna sida: Ingelas hundskola. Ingela ger hundägarna rådet att inte göra någonting (Läs mer här). Matte har kört med skvallermetoden och det funkar sådär, ibland bra, ibland sämre. Kanske skulle det funka för matte att vara lite mer nonchalant?


Jag förstår mig inte på Pytten, det är som om hon är från en annan planet. Jag skäller bara när husse och matte är på väg in från parkeringen för att jag blir så uppspelt, men sen skyndar jag mig och ligger fint och tyst på hallmattan när de kommer in. "Vadå? Det var inte jag som skällde..."

Av Silly - 5 juni 2010 11:11

Det kanske beror på att jag börjat bli gammal o trött...? Matte går inga långpromenader längre tackolov, det är särskilt jobbigt för mig när det är varmt.

Annars rullar det på. Ungefär så här års brukar måsarna bli arga, men än så länge verkar inte måsäggen ha kläckts. Matte är dock på helspänn när hon går genom kvarteret och väljer hellre andra vägar.

Vad har hänt mer sen sist?

  • Lillhusse har tävlat med Triumphen, eller rättare sagt, han kom aldrig till själva tävlingsrejset.... kraschade med NYA Triumphen på fredagsträningen :-( Lite ont i ländryggen och hälsenan, men klarade sista tuffa provet i dykutbildningen ändå veckan efter! Muck om 3 veckor!
  • LillTotta har börjat dressyrkurs. Gått från lekskola (förra hundkursen) direkt till gymnasiet! Tre tanter med BRUKSHUNDAR som ska tävla LYDNADSKLASS och så Totta..... Inte bäst i klassen direkt!
  • Gräset har växt i stugan. Matte ska dit idag och klippa för första gången i år.... Ska innan dess åka o köpa en 6,5 hk gräsklippare för säkerhets skull, det lär vara tjockt och högt gräs...
  • Husse mekar mc, bilarna, husbussen mm. Fullt upp! Allt går sönder som kan gå sönder, verkar det som.
  • Cutie åt ett rör med vitaminbrustabletter i förrgår. Verkade klara det med... Har klarat 80% mörk chokladkaka, oöppnad ölburk som sprutade ner hela sovrummet, stanniolpapper, deodorant mm
Ovido - Quiz & Flashcards