Alla inlägg den 15 december 2008

Av Silly - 15 december 2008 16:32

Det började med att husse och matte skulle förnya vardagsrummet i lördags. Byta ut möbler, kasta gamla trasiga (tex våran sköna skinnsoffa som vi grävt hål i...). De lastade ut grejer från lägenheten till bussen som stod på trottoaren utanför. Rätt som det var, när båda var ute, petade Cutie upp lägenhetsdörren och sprang rakt ut i gatan! Matte och husse såg hur hon sprang ut på övergångsstället precis när det kom en bil....  Det blev krock och yl från Cutie. Sen försvann hon runt hörnet av huset i panik! Matte och husse sprang efter henne. Husse hann ifatt och Cutie stannade och lät honom bära upp henne i famnen. Blodet droppade. Matte var hysterisk. Ingen visste ju hur allvarligt skadad hon var. Matte kom på mitt ialltihop att dörren till lägenheten måste stå öppen och rusade i panik tillbaka för att stoppa mig från att gå ut och bli påkörd. Ingen fara, jag stod och kikade i dörrhålet, skrämd av kaoset därute. Så försvann de iväg med Cutie i bussen. De åkte till djursjukhuset och satt där i flera timmar innan de fick komma in och undersöka Cutie. På röntgen syntes inga inre skador, men hon hade många sår som fick sys och hon hade ont när man tog på magen och baken. Hon fick ligga över natt för observation. Dagen efter fick hon komma hem. Då blev jag lycklig! Men Cutie försökte undvika mig. Det gjorde väl ont på henne när jag hoppade runt henne och slog med svansen.

Mörbultad är hon och ont i alla sår och skrapmärken har hon men ändå ganska pigg och hel inuti! Hon måste ha en skyddsängel!

Ovido - Quiz & Flashcards