Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Silly - 7 juli 2008 20:52

Nu är vi hemma igen, efter senaste dygnets äventyr. Jag blev lämnad till mattes exmake med katt, ny sambo och bebis. Det var spännande med katten! Men hon valde att tillbringa natten ute i regnet. Hon gillade visst inte mej. Matte bad mig hälsa och tacka! Vadå, är det inte dom som ska tacka som får låna mig? Sen fick jag byta hem på förmiddagen efter. Ann och Zack kom och hämtade mig och så fick jag vara hos dom under dagen idag. Zack var väldigt kär i mig, aningen jobbig... Matte bad mig hälsa och tacka Ann! Vadå...?


Resten av familjen? Jo de knallade iväg med buss och släp till Karlskoga i går kväll. Matte körde (den enda som var körkortsbehörig till det). De andra fikade, slöade, sov, käkade godis. Regnade gjorde det, men SMHI hade lovat bättre väder framåt middagen på måndagen. Väl framme var det skräckfilm om levande grenar som växte in i människorna (...?) och sen sova i bussen medan regnet knattrade mot taket. De vaknade och skulle anmäla sig till bankörning medan regnet knattrade på busstaket. Ok, de väntade på att ösregnet skulle avta. Fikade, fikade igen. Teamkompisen tröttnade och ville ha lite action, så han gav sig ut i hällregnet och gick på toa. Cutie iddes inte ens gå ut och kissa, "för blött". Alla satt i sina bussar och bilar och väntade på att regnet skulle minska..., men det öste ned. Fyra entusiaster gav sig ut och körde försiktigt på banan bland vattenpölarna. De flesta åkte hem utan att ha luftat hojarna. Matte, husse, lillhusse och teamkompisen var envisa och tyckte de kunde vänta och se om regnet inte avtog som SMHI lovat... Vid 15-tiden kändes det lite segt. " - Klarnar det inte däruppe? - Jag ser ett ljusare moln! - Nu regnar det mindre :-) - Nej, nu regnar det mer :-( "

Så de åkte hem.

Kul dag i Karlskoga.

Cutie fick köttbullar... 

Ovido - Quiz & Flashcards