Alla inlägg den 9 augusti 2008

Av Silly - 9 augusti 2008 19:30

Ja så sa husse och matte när dom kom hem från verkstan. Börjar man laga det ena så blir det fel på det andra. Först byta slangar och reglage till värmepaketet som var en historia för sig, då pajar fläkten i defrostern, och när den blir lagad slutar blinkers att fungera, och när de blir lagade slutar varningsblinkers att fungera, reläet bara skriker. VARFÖR? och mitt i allt mekande och ösregnande kom det en vattendroppe från taket, och en till....


Då packade de ihop och gick på krogen istället.


(Och igår väntade matte i 7 timmar på att datorn skulle rendera hennes film färdigt och efter 7 timmar säger datorn: Error! Error! och bara lägger av. Den dagen var också en dag i onödan...)


Nästa gång lovar jag att berätta nåt KUL! ;-)

Av Silly - 9 augusti 2008 12:42

Har inget bättre för mig än att läsa lokaltidningen igen... Hittar saker jag kan reta mig på. Nu vet jag varför det mest är pensionärer som skriver insändare. De har en massa tid. Då kan man gå och reta sig på saker istället för att göra nåt konstruktivt. Och jag och Cutie har all tid i världen medan matte sliter sitt hår över filmen som aldrig blir riktigt bra och aldrig verkar bli klar.


Jag retar mig på:

1) Bara 40 av 10 000 OS-deltagare protesterar mot regimen i Kina. Modigt och bra gjort! Så länge det bara är 40 kan de tydligen riskera att diskas. Vad skulle det innebära om de var 10 000!? Mesigt av de andra 9 960!


2) Stadens hockeyklubb anställer spelare för 700 000 i månaden....

Tydligen är det biljettintäkter och sponsring av företag som täcker dessa kostnader. Eh?


3) Cutie snor min gröna, sköna hundsäng varje kväll när vi ska gå o sova. Jag får knyckla ihop mig i fåtöljen i vardagsrummet.

Ovido - Quiz & Flashcards